Saya Dah try sebelah2 selama sebulan.. jadi… nampak beza tak? Haha

Ramai cakap Mizon Essence ni dupe skii kan jadi sy dah test.. adakah betul? Sebelah kanan saya pakai skii sebelah kiri saya pakai Mizon. Jadi ini pendapat saya..

Mizon:

1. Senang serap pada kulit

2. Harga yg berpatutan sbb untuk 250ml hanya RM79 di @marshearmy shopee

3. Memang kulit jadi glowing, sangat2 glowing tapi…saya perasan kalau sy lupa pakai dalam dua hari, glow kulit saya hilang dah. Nak glowing kena pakai balik! 🤣

4. Kulit saya rasa halus, cukup lembapan dan lebih mencerah.. parut xberkurang tapi pencerahan tu ada.

5. Xboleh pakai dia sorang2 je sbb akan kurang berkesan, kena timbal dengan pelembap atay sunscreen juga baru lembapan dan glowing tu kekal

Sk-ii

1. Menyerap dengan baik pada kulit!

2. Harga xyah cakaplah 🤣 tapi ada je saiz tester yang mur mur kalau nak try.. boleh beli dekat IG @beauticity.skincare

3. Ajaibnya skii ni, pakai sekali je malam ni esok pagi bangun mmg boleh rasa kulit smooth dan ada lekit2 walaupun tido dlm ekon

4. Kulit saya lebih halus, kedutan mikro yg kecik2 kat dahi tu berkurang, mmg boleh nampak kulit kita makin berubah halus tegang mulusss.. pencerahan tu lambat, tapi bab wrinkle dgn moist kulit tu mmg tiptop!

5. Skii ni.. sy perasan, pakai 1 produk je dah cukup. Kesan dia tu boleh nampak.. contoh pakai esen dia je pun dah boleh nampak kulit makin anjal. Kalau pakai pelembap dia saja sorang pun dah cukup dah sbb boleh rasa kulit makin smooth! Cuma kalau toner dia, xmenjadi sangat kalau pakai dia sorang je.. tapi esen dgn pelembap dia 👍🏻

Jadi.. adakah mizon dupe skii? Jawapannya tidak.. tetapi, kalau nak glowing yang seakan skii tu ya!!! Tapi glowing jelah.. kulit xjadi anjal dan wrinkle lambat sikit hilang tapi saya boleh rate mizon esen ni 5 bintang!!!! Sbb mmg best pakai! Saya suka pakai sbb glowing dia tu sy suka.. serius! Sangat rekomen!!!!!! Harga pun berbaloi.

Leave a comment