Saya orang Langkawi sendiri pun xpenah makan ikan siakap wey 😂. Entah, sebab saya xsuka ikan besar2 kot.. saya suka makan ikan kecik2 je. Haha xde kaitan.

Hari ni saya nak review mask @jellim1 ni, mask ni ada anti fog coating dengan >95% kadar penapisan partikel microns yang sangat sesuai laa untuk situasi kita sekarang ni. Dah la hari ni ada dua kes varian delta dikesan di airport kan? Adoii.. apa benda lagi la nak datang ni. Semoga Malaysia pulih seperti sediakala la kan..

Mask ni ada 3 lapisan filter yang kita boleh tukar setiap kali guna, dia ada bagi free dalam setiap kotak. Oklaa sepanjang pemakaian saya dapati

Kelebihan:

1. Dah boleh pakai gincu 😝

2. Mask biasa kita boleh bau kan walaupun pakai mask, mask yg ni kita xbau benda kat luar bila pakai

3. Dia ada bagi getah je sebagai extender jadi walaupun getah tu hilang, kita boleh guna getah biasa je sebagai ganti.

4. Dah boleh sedekah senyuman dah sbb orang nampak kita senyum

5. Kelebihan untuk orang bermasalah pekak dan bisu, sebab dorang dah boleh nampak gerakan mulut kita dan memudahkan komunikasi ✅

6. Pakai la lama mana pun, mask tu xkan berkabus

7. Dia xkan calar pun sbb sy bawa merata xde kesan calar langsung

Kekurangan:

1. Kalau pakai lama2, ada wap air kat dalam jadi kita kena buang dan sapu juga la bila air tu dah banyak

2. Sedikit hangat, sebab bila saya pegi pantai Suhu panas kat dalam mask tu naik sikit jadi rasa panas lah! Begitu juga bila duduk bawah cahaya matahari dgn waktu yg lama

3. Mekap lekat dekat getah sekitar mask tu susah sikit nk sapu

4. Susah sikit nak pakai untuk orang yg pipi gemok macam saya ni 🤣 sebab dia mcm melengkung gitu kan.. saya pulak bulat. Memang kena adjust betul2 lah bila nak pakai

5. Susah sikit nak simpan sbb bentuk dia bulky kan.. jadi kena extra ruang dlm beg untuk simpan dia

6. Hadapilah renungan dari orang lain sbb kita nampak lain dari yg lain 🤣

Itu saja… harga dia rm150 tapi boleh pakai lama dan mengurangkan sampah mask 3ply yg makin mencanak naik sekarang ni. Huu dah la plastik, orang buang merata plk! Apoooo #jellim1

Leave a comment