Jelita.KL Saffron Face & Hair Mist

Dalam ni ada saffron, beta glucan, ekstrak bunga chamomile dan mentimun.. semuanya ada kesan yang tersendiri, untuk cerahkan kulit, soothing, vitamins dan banyak lagi..

Dah berapa lama ek saya pakai? Dua bulan lebih dah rasanya πŸ˜… lupa.. mist ni ada dua kegunaan, untuk kulit muka dan juga rambut. Selamat untuk dipakai dua2 tempat.

Saya suka pakai dekat rambut sebenarnya berbanding muka hihihi.. sebab saya suka sembur dekat bahagian rambut saya yang kering dan kadang2 ada gatal sikit, bila saya sembur rasa tenang sikit kulit kepala tu.. tapi mist ni xmembantu banyak pun dari segi repair hair damage ke apa sebab dia mist saja kan, sekadar untuk topap on the go boleh la.. kalau pakai dia sorang untuk treatment rambut memang x la.

Dari segi pakai untuk kulit pula, saya suka sebab mist ni sangat ringan dan dia xde tinggalkan kesan macam lapisan gitu.. dia terus serap elok pada kulit saya. Sebab saya perasan kalau mist yang dari korea, kebanyakannya dia macam ada tinggalkan kesan filmy sikit pada kulit, bagus sebab untuk jaga kelembapan kulit kan.. tapi kadang2 saya rimas jugak 🀣. Jadi, saya suka la bila mist jelita.kl ni xde kesan macam tu.. dia macam sembur,segar dan lembap kejap pastu serap hilang.. aa gitu. Jadi best la kan untuk topap2.. kalau mist yang jenis ada residue tu kadang2 bila kering dia jadi rimas sikit atas kulit. Entahlah saya nak cerita pun entah faham ke tidak 🀣

Dari segi kecerahan ke apa saya xde la nampak apa perubahan sangat, jangan expect banyak sebab dia hanya mist.. tapi, kalau untuk fungsi dia sebagai mist tu bagi saya dah cukup dah! Haa gituu…

Bau dia wangi bau saffron, teksture pun sangat ringan.. tapi saya kurang gemar spray dia tu sebab dia sekali sembur keluar banyak terus. Kalau pakai mekap tu boleh tergerak juga la mekap sikit 😬.. dia bukan jenis fine mist, tapi xpa laa lagipun dia kan dua fungsi, untuk rambut sekali. Ha gitu gitu haa…

Overall, produk yang bagus, konsep yang bagus dan fungsi yang bagus… πŸŽ‰

Harga RM59,100ml

Leave a comment